Min virksomhet er franchising. Vurderinger. Suksesshistorier. Ideer. Arbeid og utdanning
Nettstedsøk

Afk Association of Factoring Companies. Et eksklusivt søknadsskjema for opptak til AFC

generell informasjon

Oppdrag for Association of Factoring Companies (AFC) er å fremme på alle mulige måter dannelsen og funksjonen til det moderne factoringmarkedet i Russland, for å fremme utviklingen og populariseringen av factoring i alle regioner Den russiske føderasjonen, standardisere atferdsreglene i markedet, forbedre kvaliteten på factoring-tjenester som tilbys, fremme levering av rimelige, høykvalitets og effektiv tilfredsstillelse av behovene til gründere ( potensielle kunder) i factoringtjenester, forbedring av potensielle kunders økonomiske kompetanse, opplæring av kvalifisert personell, promotering (lobbyvirksomhet) og beskyttelse av AFC-medlemmers interesser.

De grunnleggende betingelsene for funksjonen og formålet med AFC er å:

• koordinere aktivitetene til AFC-medlemmer;
  • delta i dannelsen av et positivt "image" av factoring som en tjeneste;
  • fremme popularisering og utvikling av factoring (inkludert i regionene), øke attraktiviteten til factoring;
  • fungere som et bindeledd mellom AFC-medlemmer og offentlige myndigheter (inkludert å fungere som et "subjekt for lovgivende initiativ");
  • fremmer medlemmenes tilbud av et komplett utvalg av moderne konkurransedyktige factoringprodukter til kunder, hovedsakelig små og mellomstore bedrifter (inkludert de i regionene).

For å nå de ovennevnte målene setter AFC seg følgende oppgaver på en rekke sentrale områder av sine aktiviteter:

1. Juridisk retning

• Utvikling av standarder, aktivitetsregler i factoringmarkedet;
  • Gi juridisk rådgivning (avklaring og forklaring av ulike situasjoner, lovgivning, etc.);
  • Sende forespørsler på vegne av fagmiljøet til myndighetene statsmakt.

2. Pedagogisk retning

• Utvikling av kvalitetssertifikat for spesialister i factoringmarkedet og sertifisering av spesialister. For å få et kvalitetssertifikat, må en spesialist fra et factoringselskap/factoring-avdeling bestå en spesiell eksamen, hvis spørsmål vil avsløre kunnskap innen rendering av factoring og relaterte tjenester. Tilstedeværelsen av et sertifikat vil ikke være obligatorisk, men vil bare bli en slags indikator på kunnskap og bekreftelse på den høye kvalifikasjonen til en spesialist.
  • Gjennomføre programmer for å forbedre ferdighetene til ansatte i factoringselskaper.
  • Slike programmer vil bli gjennomført både av AFC-medlemmer (mesterklasser) og av inviterte lærere fra ledende økonomiske og juridiske universiteter i den russiske føderasjonen.
  • Gjennomføring av forelesninger, seminarer (både medlemmer av AFC og tiltrukket lærere).
  • Gjennomføring av nettkonferanser på AFC-nettstedet.
  • Utgivelse av pedagogisk litteratur med deltakelse av AFC.
  • Dannelse av et positivt bilde av factoring;
  • Popularisering av factoring;
  • Utgave av eget magasin om factoring, som vil fremheve de viktigste begivenhetene i markedet, publisere statistikk, gi informasjon om foreningens medlemmer, publisere intervjuer med bedriftsrepresentanter.

4. Statistisk retning

• Innsamling av statistikk om factoringmarkedet som helhet;
  • Utarbeidelse av analytiske rapporter.

5. Voldgiftsretten

I den fremtidige rammen av AFC er det planlagt å opprette en voldgiftsdomstol - et spesielt organ opprettet med det formål å raskt løse tvister mellom medlemmer av AFC, medlemmer av AFC og deres klienter, medlemmer av AFC og andre organisasjoner .

Voldgiftsrettens oppgaver vil være:

• Beskyttelse av krenkede eller omstridte rettigheter og legitime interesser til AFC-medlemmer;
  • Bistand til dannelsen av skikker og etikk for forretningsomsetning, samt bevaring og ytterligere styrking av partnerskap forretningsforbindelser mellom partene i tvisten, til tross for forskjellene mellom dem.

6. Utvikling av AFC-samarbeid med andre foreninger

• Utvikling av samarbeid med internasjonale fagforeninger;
  • Utvikling av samarbeid med russiske foreninger og fagforeninger (bankfolk, samlere, forsikringsselskaper, etc.).

AFC-posisjon når det gjelder lisensiering av aktivitetene til factoringselskaper

I følge Association of Factoring Companies er det ikke tilrådelig å lisensiere aktiviteter for finansiering mot overdragelse av et pengekrav, og derfor er det nødvendig å vedta utkastet til føderal lov "Om endringer i artikkel 825" så snart som mulig. Civil Code av den russiske føderasjonen og ugyldiggjøring av artikkel 10 i den føderale loven "Om vedtakelse av del to av den russiske føderasjonens sivile lov", med sikte på å avskaffe lisensiering av factoring.

Hovedresultater av AFC-aktivitet (oktober 2008)

Foreningen har til dags dato utviklet en internettside som skal bli et effektivt verktøy for samhandling mellom AFK, dets medlemmer og deltakere i factoringmarkedet, samt en rekke grunnleggende dokumenter:

1. AFC Grunnlov

Konstitusjonen til AFC er hoveddokumentet som definerer reglene for samhandling mellom medlemmer av foreningen, og etablerer:

• Prosedyren for dannelse og drift av foreningens ledelses- og kontrollorganer: generalforsamling medlemmer, styre, Representantskapet, presidenten, revisjonskommisjonen;
  • Sammensetning og struktur, rettigheter og plikter til foreningens medlemmer;
  • Krav til kandidater som ønsker å bli medlem av foreningen;
  • Rekkefølgen for inn- og uttreden (ekskludering) fra foreningen;
  • Prosedyre for dannelse og betaling av medlemskontingenter.

2. Æreskodeks og profesjonell etikk medlemmer av Association of Factoring Companies (heretter - æreskodeksen)

Hensikten med æreskodeksen er å etablere standarder for profesjonell etikk for medlemmer av Association of Factoring Companies, både øke troverdigheten til AFC-medlemmer og bidra til bærekraftig funksjon, utvikling og image av factoringmarkedet i Russland.

I samsvar med æreskodeksen er hvert medlem av AFC forpliktet til å overholde standardene for profesjonell etikk som øker tilliten og bidrar til utviklingen og imaget til factoringmarkedet. Slike etiske grunnlag for den profesjonelle aktiviteten til AFC-medlemmer er:

• Ærlighet;
  • god tro;
  • lovlighet;
  • Konfidensialitet;
  • profesjonell kompetanse;
  • profesjonell oppførsel;
  • Uavhengighet;
  • informasjonsåpenhet.

Æreskodeksen regulerer i detalj alle de ovennevnte elementene, spesielt AFC-medlemmer har forbud mot:

• Senke prisen på factoring kunstig (factoring-tjenester), sette factoring-priser betydelig under gjennomsnittlige markedspriser og under kostnadene for tjenesten som tilbys for å trenge inn i markedet, få en plass på det og fjerne andre markedsdeltakere;
  • Bevisst lokke ansatte til andre AFC-medlemmer ved å tilby dem gunstigere arbeidsforhold, mens det også er forbudt å bruke kundebasen til en ny ansatt som han har kjøpt fra et annet AFC-medlem i løpet av året;
  • Distribuer bevisst negativ informasjon, falsk, miskrediterer ære og verdighet, undergraver omdømmet til informasjon om andre markedsdeltakere;
  • Spre bevisst negativ og falsk informasjon som påvirker bildet av markedet som helhet negativt.

Æreskodeksen er obligatorisk for alle medlemmer av AFC i deres profesjonelle aktiviteter i factoringmarkedet. Medlemmer av AFC har ikke rett til å sette for seg selv mindre strenge normer og lavere standarder for profesjonell etikk enn normene og standardene fastsatt av æreskoden. Overholdelse av bestemmelsene i æreskodeksen tjener som en ekstra garanti og bevis på profesjonalitet, pålitelighet og overholdelse av AFC-medlemmets aktiviteter med lovgivningen i Den russiske føderasjonen, generelt aksepterte normer for moral og forretningspraksis.

3. Et eksklusivt søknadsskjema for opptak til AFC

Når kandidaten melder seg inn i AFC fyller kandidaten ut et spesialdesignet skjema, hvor han sender inn generell informasjon om seg selv, de viktigste indikatorene som gjenspeiler selskapets aktiviteter i dynamikk i flere år, gjelder motivasjons brev som skisserer årsakene som fikk selskapet (banken) til å bli med i AFC.

4. Forskrifter om AFC-komiteene (juridiske, pedagogiske)

Alle komiteer i AFC er faste arbeidsorganer i foreningen, og opprettes etter beslutning fra styret i foreningen.

Utvalgene utfører sin virksomhet i samarbeid med de styrende organer og strukturelle inndelinger AFC, samt med profesjonelle deltakere i factoringmarkedet, spesialiserte foreninger og fagforeninger (inkludert internasjonale).

Hovedmål og oppgaver for AFCs juridiske komité

• Utvikling og implementering av juridisk ekspertise av utkast til reguleringsrettsakter og forslag om spørsmål knyttet til factoring, handelsfinansiering;
  • Utvikling og gjennomføring av juridisk ekspertise for utkast til dokumenter fra AFC, etablering eller endring av rettigheter og plikter til medlemmer av AFC;
  • Analyse og generalisering av praksisen med anvendelse av deltakere i factoringmarkedet av sivil lovgivning og finanslovgivning;
  • Utvikling av anbefalinger for faktorisering av markedsdeltakere - AFC-medlemmer om anvendelse av sivilrett og finanslov;
  • Utvikling av standarder for factoring markedsdeltakere - AFC-medlemmer;
  • Behandling av andre spørsmål knyttet til komiteens virksomhet;
  • Rådgivning av AFC-medlemmer om ulike spørsmål knyttet til rettshåndhevelse innen factoring;
  • Gi råd til AFC-medlemmer om anvendelsen av foreningens standarder og regler.

Hovedmålene og målene til AFC Education Committee

• Utvikling av et avtalt standpunkt for AFC-medlemmer vedr løse problemer relatert til å forbedre kvaliteten på utdanning og kvalifikasjonsnivået til ansatte;
  • Utvikling av et "sertifikat fra en factoringmarkedsspesialist" og regler for gjennomføring av eksamener for å bestå det spesifiserte sertifikatet;
  • Utvikling av enhetlige standarder, regler og forskrifter vedrørende utvikling og forbedring av kvaliteten på utdanningen til ansatte;
  • Organisering og avholdelse av spesial utdanningsprogrammer(mesterklasser) for å forbedre de ansattes ferdigheter;
  • Organisering og gjennomføring av forelesninger/seminarer i retning av "factoring" for studenter ved økonomiske og juridiske universiteter av medlemmer av komiteen;
  • Deltakelse i produksjon av undervisningslitteratur.

JSC "Alfa-Bank"

PJSC JSCB
Metallinvestbank

Bank "Financial Corporation Otkritie"

Generell
Factoring

Russisk Factoring Company

Siden august 2009 har han vært medlem av Association of Factoring Companies.

Russian Factoring Company løser effektivt alle problemer med finansiering og kontroll av kundefordringer ved å bruke elektronisk factoring basert på FactorEx-tjenesten.

NFC er et factoring- og finanslogistikkselskap, den mest erfarne aktøren russisk marked i drift siden 1999. NFC tilbyr kundene løsninger som gir forretningskomfort: factoring, blant annet i form av kjøp av fordringer, finansiering av innkjøp og produksjon, kompensasjon for tap ved manglende betaling for leveranser med utsatt betaling.

NFC jobber sammen med E-COM med prosjektet Electronic Factoring (Factorex).

ROSEU (Association "Utviklere og operatører av systemer elektroniske tjenester”) jobber med oppgaven med å utvikle en enhetlig posisjon for medlemmene av foreningen, skape forutsetninger for en harmonisk utvikling av det elektroniske tjenestemarkedet i sluttbrukernes interesse, samt bygge effektive relasjoner mellom medlemmene i foreningen og staten. Deltakelse i foreningen lar E-COM forbedre kvaliteten på elektroniske tjenester og utvikle nye elektroniske tjenester og verktøy elektronisk dokumenthåndtering ved å implementere avansert elektronisk teknologi i virksomhetens forretningsprosesser.

Deltakelse i foreningen lar E-COM forbedre kvaliteten på tjenestene, utvikle nye elektroniske tjenester, introdusere avansert e-teknologi i forretningsprosessene til bedrifter.

Hovedfunksjoner til PSOer og deres foreningerdette øyeblikket ingen dokumenter som regulerer strukturen til private sikkerhetsselskaper er utviklet, derfor er strukturen til private sikkerhetsselskaper og deres foreninger bestemt av funksjonene som er definert av lisensen for privat sikkerhet og detektivvirksomhet. Hvordan...
  • Hovedfunksjoner til PSOer og deres foreninger
    For øyeblikket er det ikke utviklet noen dokumenter som regulerer strukturen til private sikkerhetsselskaper, derfor er strukturen til private sikkerhetsselskaper og deres foreninger bestemt av funksjonene som er definert av lisensen for privat sikkerhet og detektivaktiviteter. Som regel inkluderer et sett med slike funksjoner: tjenester ...
  • Struktur av PSCs (PSCs) og deres assosiasjoner
    Det er ganske vanskelig å utvikle en enkelt struktur av CHOO, egnet for alle situasjoner. Dette skyldes mangfoldet av funksjoner som løses av QOO. Så for eksempel vil strukturen til en privat sikkerhetsorganisasjon for å jobbe med bankstrukturer være fundamentalt forskjellig fra strukturen til en privat sikkerhetsorganisasjon for beskyttelse av varer, beskyttelse av hoteller, etc. I tillegg ...
  • Factoring selskaper
    Factoring selskap - kommersiell organisasjon, som leverer tjenester for økonomisk og organisatorisk støtte til råvarekreditt. Banker kan også tilby factoringtjenester. Factoring-aktiviteter utføres på grunnlag av lisenser, men i Russland er prosedyren for å skaffe lisenser ...
    (Finans. Pengesirkulasjon. Kreditt)
  • Forretningsformer innen konstruksjonsteknikk Ingeniørselskaper i TPP byggemarkedet
    Beskrivelsen av fagområdet for ingeniørfag fører oss til den konklusjon at emnet for salg i denne virksomheten er en viss virtuelt objekt(når det gjelder bygningsdesign) eller en informasjonsserie knyttet til den på en eller annen måte (separat utførte beregninger, prosessmodellering, etc.), ...
  • Konklusjoner om virksomhetens ytelse mht organisasjonsformer ingeniørselskaper
    Monovirksomheten til et uavhengig ingeniørselskap (se avsnitt 1.3) har i dag det største antallet alvorlige risikoer, hvorav den viktigste er risikoen for å miste markedet på grunn av mangel på ordre, som i moderne forhold ikke i det hele tatt forbundet med forretningsomdømme eller profesjonalitet. I den beste posisjonen er en selvstendig...
    (Enginering av objekter i et intelligent energisystem. Design. Konstruksjon. Forretning og ledelse)
  • Om foreningen

Association of Factoring Companies (AFC) er en profesjonell offentlig sammenslutning av deltakere i factoringmarkedet i Russland.

AFK - ikke-statlig ideell organisasjon, som forener juridiske enheter, utfører factoringoperasjoner i Russland, samt organisasjoner hvis aktiviteter er relatert til levering av factoringtjenester.

Vårt oppdrag:

AFKs aktiviteter er rettet mot å skape forhold i Russland der en kunde som leverer på utsatt betalingsbasis kan motta factoringtjenester, uavhengig av bransje, virksomhetsomfang og omfanget av kjøperne.

AFK er et kompetansesenter som konsoliderer informasjon, statistikk, fremmer beste praksis og kunnskap fra factoringmarkedet i Russland.

AFK er et verktøy for å nå målene om å utvikle factoringvirksomheten til medlemmene. AFC-medlemmer bruker dette instrumentet etter eget skjønn uten at det berører andre medlemmers interesser.

Våre prinsipper:
    • En åpen dialog og like muligheter for alle medlemmer, uavhengig av skala og modell for deres forretningsorganisasjon.
    • Maksimal service for medlemmer.
    • Synergi og sammenslåing av ressurser til medlemmer for å løse vanlige problemer.
    Våre mål:Redusere risikoen ved å drive factoring-virksomhet i Russland
    • AFC er et ekspertisesenter for regulatorer, en kilde og medforfatter av lovinitiativer på markedet.
    • Markedet er motstandsdyktig mot likviditetsskvis, uredelige ordninger, prosedyrer risikostyring Faktorer er akseptert av klienter og debitorer.
    • Markedets omdømme er stabilt, AFK er åpen for informasjon, og er kompetansesenteret innen factoring.
    Utvidelse av factoringmarkedet i Russland
    • Åpne nye bransjer for factoring.
    • Øke bevisstheten til kunder og skyldnere om factoring.
    • Offentlig støtte til factoring.
    • Utvidelse av informasjonsutveksling og samarbeid mellom Faktorer på plattformen til AFC.
    • Felles virksomhet og informasjonsprosjekter AFC medlemmer.
    • Omfattende program fremme factoring i Russland.
    Fordeler med AFC-medlemskap

Direkte involvering i prosessene i factoringmarkedet, erfaringsutveksling og felles løsning av taktiske oppgaver felles for alle markedsaktører.

Mulighet (gjennom deltakelse av Faktorens representant i styret i AFC og/eller komiteer og arbeidsgrupper i AFC) til å påvirke fokuset på foreningens initiativer.

Tilgang til informasjons- og kommunikasjonstjenester til AFC.

Markedsføring og Informasjonsstøtte når du markedsfører faktoren på markedet i Russland og i utlandet.

Heve statusen til factoringdivisjonen i banken, intensivere utviklingen av virksomheten til factoringselskapet - et medlem av AFK.

Deltakelse i AFC i dag er en reell innvirkning på utviklingsstrategien og reguleringen av factoring i Russland, den korteste veien til suksess i factoringmarkedet!